Tuesday, February 06, 2007

jakiej muzy bym nie sluchal i tak po jakims czasie wracam do czegos co wszyscy nazywaja mianem 'progresywne' i czesto jest to rock. czemu? wydaje mi sie ze jest w tym duzo PRZESTRZENI ktorej niestety brakuje mi gdziekolwiek indziej! uslyszec mozna wszystko kazdy styl kazda epoke. od jazzu klasyki elektroniki przez regge funk h-h do rocka i hard. mistrzem zawsze dla mnie był pink floyd, david gilmour... nie jestem entuzjasta szybkiego technicznego grania choc to tez jest bardzo wazne. otoz tenb czlowiek kilkoma dzwiekami potrafi uchwycic to 'cos', dotrzec do srodka, powiedziec tylko te trzy slowa ktore akurat trzeba było powiedziec bez pieciu zdan do okoła. 3 dzwieki i przestrzen do okola, przemyslane tlo i super klimat. porcupine tree. mozg i zalozyciel Steven Wilson, ostatnia plyta in absentia bardziej agresywna ale i pienka moze za sprawa nowego gitarzysty.ten zespol hmm kiedys znalazlem haslo 'wspolczesne' pink floyd.nie bardzo!to swietne progresywne granie z melodyjnym wokalem, super dopracowanymi solami i swietnym klimatem, muza raz agresywna riffowa pozniej delikatna i tak przejmujaca ze az ciarki biegaja po plecach#######hmm ostatnio ku mojemu zadowoleniu polska muza riverside! super klimat obydwie płyty swietne.gitary miodzio brzmieniowo jak i muzycznie chyba jak gram od 8 lat do czegos takiego chciałbym dojsc.isc taka droga.czytajac ich strone rzucilo mi sie w oczy ze gitarzysta inspiruje sie podobnymi rzeczami jak ja, interesuje sie tez podobnymi sprawami.. heh czasami mam wrazenie jakby ludiz mozna było poukladac na typy w taki sposob ze mozna by znalesc kilka osob o takich samych zainteresowaniach podobnym guscie i sposobie myslenia, podobnym zachowaniu, osoby te były by w 99% takie same pomijajac wyglad (?)nie bede sie rozpisywal na temat kazdej kapeli progesywnej jaka znam wspomne jeszcze o Vai'u ktory jest moim ulubionym gitarzysta i ktory pomimo wirtuozerii ktora ukazuje na solowych płytach zajmuje sie produkcja własnie muzy progresywnej i zaczyna jej przemycac wiecej do swoich projektow nastawionych na czyste gitarowe granie polecam mocno posluchac i wsluchac sie w to co gra nie tylko w pierwszej płaszczyznie utworu! u Vai'a wazny jest kazdy pojedynczy dzwiek i to jest extra... tyle

No comments: